מאת : אבינועם גרנות
יש אמנם הסכמה עקרונית, אך עדיין אין הסכם על רפורמה בתיכונים , ואין רואים אופק למורי ותלמידי החטיבות העליונות. וככל שחולפים הימים, נפער פער שהציבור אינו מודע לו . הפער בין מורי היסודיים וחלק ממורי חטיבות הביניים, לבין מורי התיכונים. והפעם: לרעת מורי התיכונים. הרפורמה של "אופק חדש" מתנהלת זו השנה הרביעית. ב 31 באוגוסט 2010 , התווספו לשכרם של המורים הראשונים שהצטרפו עוד % 5 . 7 לשכרם. זאת לאחר צבירת 180 שעות השתלמות , 60 שעות מדי שנה. בכך הם הגדילו את הפער בינם לבין מי שבכלל לא נכנס לרפורמה ( כלשהי ) , שהרי לפני שלוש וחצי שנים כבר קבלו תוספת שכר של בין % 26 ל % 40. תוך שלוש שנים שיפרו חלוצי ה" אופק החדש " את שכרם בשיעור של בין % 32 ל% 48. זהו גידול שאולי אין לו תקדים בתולדות מערכת השכר בישראל.
דרמה לא פחות משמעותית : המורים והמורות הצעירים והחדשים. אלו שהצטרפו לרפורמה, ביסודיים ובחלק מחטיבות הביניים, כבר לא יודעים מהו שכר מינימום או השלמת הכנסה. קו ההתחלה שלהם הוא למעלה מ 5500 ש"ח לחודש, לעומת 3800 ש"ח של חבריהם החדשים שאינם ב"אופק חדש". זהו פער מסוכן. ועל כל אלה, עבור מורי ה"אופק החדש" חישוב ההפרשות לקרנות, ובניית עתידם, נעשה על בסיס כלל ( או מרבית ) רכיבי השכר, בניגוד לחבריהם המשתכרים במתכונת הישנה.
והתלמידים : בהתקרב המערכת אל מיצוי ההטמעה ביסודיים וגם חטיבות הביניים, יתווספו לה 000 400 שעות שהיה של מורים ומורות, וכמספר הזה שעות פרטניות אישיות. ועוד לא דיברנו על החינוך האישי בכיתות ז' וח'. הרכבת, על כל מגרעותיה, נוסעת. וציבור יקר וחשוב של מורי התיכונים נותר מאחור. ככל שחולפים הימים, הפער ואובדן הקידום והתגמול הראוי, רק גדלים. לכן, צריך הסכם בתיכונים, ועכשיו.
פברואר 2011
"טללים- אסטרטגיה חינוכית "
הכותב סיים לאחרונה את תפקידו כראש מינהל החינוך בעיריית חולון.
בעל תואר מוסמך בתקשורת , מאוניברסיטת קלארק , בוסטון ,
ותואר ראשון בהיסטוריה כללית ומדע המדינה , האוניברסיטה העברית .
מייסדם של בתי הספר התיכוניים "מור" מטרו ווסט ו"אביב" ברעננה .
מחבר ספרי לימוד בתורת האזרחות ,
בשליחות : שימש כשליח קהילתי בקהילה היהודית של סינסינטי , אוהיו - סיטי .
לשעבר , חבר מועצת העיר בכפר סבא .